Historia Gry wideo 32 bit Era

tzw. piąta generacja konsol do gier i komputerów domowych , nazwany tak w zgodzie z systemu pokoleniowego prasie gier komputerowych nazewnictwa , jest również pamiętany jako ery 32-bitowej . To pokolenie jest chyba jednym znajbardziej kluczowa w historii gier . Jednak to również jeden z najkrótszych żyjących pokoleń konsol i komputerów . Nazwa pochodzi od głównych i magistrali danych konsol i komputerów, przeznaczonych do przetwarzania 32 bitów informacji na raz – rzekomo podwójne 16-bitowe ich poprzedników . Rama czas

piąta generacja musiał wykonać jedną z najbardziej konkurencyjnych w okresach gry -era 16 -bit, który widział zaciętej konkurencji między Sega i Nintendo na konsole i Commodore i Atari w komputerach domowych . Ta generacja wyblakłe przez 1993 , i w tym samym roku32-bitowy era rozpoczęła się wraz z wydaniem w 3DO . Skończyło się nagle w 1996 roku , kiedyNintendo 64 przybył .
Notability

piąta generacja konsol i komputerów jest znany z wielu ważnych powodów . Po pierwsze, to oznaczało wprowadzenie CD-ROM do przechowywania , zastępując tradycyjne wkłady . Co więcej , to pokolenie świadkami poważnych zmian w przemyśle – Nintendo był nieobecny z niego , a nie odzyskać swoją dominację na rynku , ażpóźno 2000s z Wii . Odwrotnie , Sony zadebiutował jako firma gier do wielkiego sukcesu z Playstation . Nowoczesne gry 3D szybko rozwinął się w piątym pokoleniu , jest w dużej mierze da się zrobić ze starszych technologii .

Była to równieżostatnia generacja nie- PC z komputerów domowych przeznaczonych głównie wokół gier i działając jako konsole do wszystkich zamiarów i celów . Zostały one szybko wyparte przez komputery generycznych. Nie było również kontrowersje w tej generacji – niektóre urządzenia na rynku nie były czyste 32-bit , i miał dużo ery 16 -bitowej nadal w nich Imperium 3DO < . br>

joint venture pomiędzy Panasonic , Sanyo i LG , a następnie znany jako Goldstar , w 3DO był pierwszym w historii konsoli z wbudowanym , out-of -the-box odtwarzacz CD. Gry przybył na płytach CD , amaszyna może również odtwarzać płyty muzyczne i wideo . Grafiki były bardzo dobre dla tych dni , z możliwie pełnym ekranie VGA . Miał 2MB pamięci RAM , co było równieżdużo . Jednak programiści nie obsługuje 3DO z powodu jego eklektyczny dziedzictwa i ewentualnie zbyt zróżnicowanym składzie . Bez znaczącej biblioteki gry , to pierwszy pokaz na 32-bitowej ery wkrótce wycofał się z rynku.
Sony Playstation

Prawdopodobniearchetyp nowoczesnej konsoli Sony pierwszy wpis do gier byłwynikiem nieudanego projektu były pracy na z Nintendo . . Jego złomowanie doprowadziły do tego ostatniego firma nie uczestniczy w piątej generacji , zamiast czekania do wydania Nintendo 64

Sony hit paydirt z Playstation , który od debiutu w 1994 roku sprzedał ponad 100 milionów sztuk -pierwszy pocieszyć się kiedykolwiek osiągnąć ten etap . Playstation miał także wbudowany odtwarzacz CD i przetwarzanie 32 -bitowe , i zobaczył, uruchomienie kilku wielkich franchising , w tym Resident Evil , Gran Turismo , Twisted Metal i Syphon Filter . Playstation także wyróżnia robi dużo lepiej w USA i Europie , niż w rodzimej Japonii .
Sega Saturn

Sega Saturn byłtylko poważną konkurencję Sony twarzy w piątym pokoleniu ,era odpowiedzialny za to gaming filar ich katalogu . Sega Saturn zaczął rozwijać na początku lat 1990 wnastępstwie ich udanej konsoli 16 -bitowej , Genesis /Megadrive . Saturn w 1994 roku przybył specyfikacji podobnej do tych z PlayStation – 2MB RAM , rozdzielczości VGA , napęd CD i około 30MHz z mocą 32- bitowego przetwarzania . Konsola nie byławielkim sukcesem dla Sega , co skłoniło firmę do przyspieszyć i zwolnić Dreamcast w 1999 roku . Miał kilka przyzwoitych sprzedających się gier , takich jak Virtua Cop z serii Virtua Fighter i , i oczywiście gry Sonic .

Dodatkowe konsole

ZarównoAtari Jaguar iNintendo 64 , wydany 1993 i 1996 r. , odpowiednio, osiągając 64-bit , ale wielu uważa je za część piąta pokolenie jednak. Atari Jaguar był ostatnią konsoląw historii firmy , a to nie dobrze , mimo że graficznie lepsza od swoich rówieśników . Nintendo 64 został zbudowany wokół procesorów 64-bitowych i miał podwójne RAM trzech maszyn 32-bitowych . To nie jest powszechnie uważanykonsoli piątej generacji , z wielu dotyczących go jako samodzielny . N64 był w pewnym sensie sukces z prawie 35 mln sprzedanych sztuk i kilka udanych tytułów , w tym Super Mario 64 i James Bond Goldeneye . To byłaostatnia konsola użyć kaset do przechowywania . Kilka innych konsole pojawiły się w trakcie tych lat, ale się prawie żadnej różnicy – obejmują one Amiga CD32 i Neo Geo CD
Zbiory Komputery iznaczenie bitów

Around . tym razem ,wiek dedykowanego formatu , wzajemnie niekompatybilne komputery domowe dobiegła końca . Wszystkie one pochodzą od maszyn , które obracało się wokół gier , ale nadal były zdolne w innych dziedzinach – produktywności , edytory tekstu , grafiki i muzyki. Modele nocie m.in. Commodore Amiga i Atari ST 1200/3000/4000 Sokoła . Żaden z nich nie udało się, a do roku 1993 ustąpił PC jako jeden standard domu komputerów . Gry na komputerach zwrócił się do komputerów z systemem Windows , począwszy od wersji systemu Windows 95 .

Piąta generacja zakończyła ,nawyk podkreślając bitowe liczby przestał również . Marketing nie zrobił nic wielkiego , ile bitówkonsola miała -do tego ostatniego byłoNintendo 64 , z kilku graczy, konsole nigdy rozważa kolejne 128 lub 256 jako bit

Dodaj komentarz