Jak obliczyć atak modyfikatory w Pathfinder

W celu określenia , czyatak jest udany, czy nie , należy porównać wynik ataku na klasę pancerza celu. Jeżeliwynik jest wyższy niż atak klasy pancerza obiektu docelowego , następnieatak był udany. Jeśliwynik ataku jest mniejsza, to jestpani. Aby ustalić wynik ataku , najpierw rzuć k20 . Dodaj swój atak modyfikator . Aby obliczyć modyfikator ataku , trzeba dodać i /lub odjąć kilka różnych modyfikatorów w oparciu o ocenę zdolności, wielkości , czar i zmiennych efektów zewnętrznych . Instrukcja
1

Znajdź bazowa premia do ataku ( BAB ) w tabeli wymienionej w każdej sekcji klasy postaci rdzenia regulaminu . W ogóle, znaków Fighter – myśliwce , barbarzyńcami Rangers , paladyni – zacząć BAB jednego na poziomie jednej i postępu w jednej na poziomie : Chociaż nie- fighter znaków – czarodzieje, łotry , kapłani , druidzi , bardowie – zacząć od zera BAB na poziomie jednej i rozwijać się wolniej .
2

Dodaj modyfikator siły do melee ataków i swój modyfikator zręczność do ataków dystansowych . Aby obliczyć swój modyfikator zdolność , umiejętność wynik podzielić przez dwa, zaokrąglić w dół , a następnie odjąć pięć. Na przykład ,wynik umiejętność z 18 lub 19 daje modyfikator czterech .
3

Dodaj modyfikator rozmiar . Większość grywalne rasy są normalnym rozmiarze , a niziołki i gnomy są małe . Normalnej wielkości mają modyfikator rozmiaru zero : Choć małe znaki mają bonus jednego . Patrz tabela rozmiar modyfikatora (strona 179 z Core regulaminu ) pełną listę modyfikatorów rozmiaru .
4

Dodaj karę zasięgu do ataku na odległość . Jeżelidocelowa znajduje się w wymienionym zakresie broni , liczba ta wynosi zero. Jeśli cel jest dalej niż zakres wymieniony , a następnie dodać dwa karę negatywny zakres dla każdej jednostki odległości, pomiędzy strzelcem a celem . Na przykład ,krótki łuk ma zasięg 60 metrów . Jeśli cel jest 80 metrów , to nie jestkara zakres negatywnego dwóch. Jeśli cel jest 125 metrów dalej ,kara jest ujemna cztery .
5

Dodaj żadnych bonusów broni lub przedmiotu.
6

Dodaj żadnych bonusów od szkolenia broni , jeśli dotyczy . Szkolenia broń dodaje plus jeden trafić premii dla wybranej grupy broni – . Takie jak osie , ciężkich łopat , łopatek światła, kusze i cepy
7

dodawać żadnych modyfikatorów ataku rolki , które są stosowane . Tabela 8-5 na stronie 195 Core regulaminu listę możliwych modyfikatorów ataku . Niektóre przykłady obejmują premii ataku flankujące ( 2 ), Niewidzialny ( +2 ) i większą masą ( 1 ) . Niektóre negatywne modyfikatory ataku są Dazzled ( -1 ) , w Szoku ( -2 ) , leżąc ( -4 ) , i powikłanych ( -2 ) . Imperium

Dodaj komentarz