Co to jesttekstowym RPG ?

Pierwsze RPG tekstowe pojawiło się pod koniec 1970 roku , co stanowi hybrydę tradycyjnych gier role-playing i przygody tekstowych . Te gry dozwolone graczy do odkrywania środowisk wirtualnych , które zostały opisane poprzez prozę , podczas przygody u boku innych graczy podłączonych do serwera gry. RPG oparte na tekście są powszechnie określane jako ” lochy multi-user ” lub MUD-y , a jednocześnie większość graczy Online RPG skłaniają do graficznych multiplayer gry , MUD-y wciąż mają oddaną bazę graczy . Historia

Richard Bartle i Roy Trubshaw stworzył pierwszy RPG tekstowy w 1978 roku na Uniwersytecie w Essex w Wielkiej Brytanii przy użyciu BCPL , prekursorem języku C stworzony przez Martina Richardsa w 1966 roku . Początkowa wersja aplikacji wystarczy pozostawionoużytkownikowi nawigację wirtualnego środowiska bez interakcji z nim , ale w jego MUD osi czasu na ” Multi- user Entertainment LTD ” strona www , Bartle zauważa, że ​​w latach 1978 i 1980 , programiści dodania konwencji RPG , takich jak walce , zarządzania zapasami i interakcji z otoczeniem do gry , które zaczęto nazywać MUD1 . Pojęcie złowiony z programistami studenckich na uczelniach , którzy zazwyczaj hostowanych swoje kreacje w systemach UNIX swoich szkołach .
Alter ego

Przedodtwarzacz przejdzie w grze wirtualny świat , tworzy alter ego specjalizujący się w danym zawodzie, nadaje się do tworzenia gry , takie jak czarodziej czy rycerz w świecie fantasy , lub pilot statku kosmicznego lub żołnierza high-tech w środowisku science-fiction . Jakogracz zabija przeciwników i uzupełnia zadania , zdobywa doświadczenie i staje się potężniejszy , uczenia się nowych umiejętności i zdobywanie nowych możliwości , takich jak ofensywnych niszczących zaklęć lub zaawansowanej broni . Podstawowe atrybuty zawodników i ocen umiejętności są reprezentowane jako wartości liczbowych na ich ekranie postaci , agra wykorzystuje te wartości w algorytmów do wykonywania obliczeń , które determinują sukces gracza w działań, takich jak angażowanie się w walce lub zbieranie blokady , a także obliczania szkody wyrządzone przez atakami gracza.

MUD Klienci

Gracze połączyć się z serwerem RPG za pośrednictwem aplikacji klienckiej , która używa protokołu telnet . Gracz może korzystać z podstawowego klienta telnet , że większość doświadczonych graczy, używać specjalistycznych klient MUD , S , które zapewniają dodatkowe funkcje , takie jak możliwość tworzenia makr , sekwencji poleceń , które mogą być wykonane z jednym naciśnięciem klawisza . Nie fanaberie Klient Telnet , określane również jako ” surowego telnet , ” nie zapewnia dedykowane dla pola wprowadzania poleceń i rozmowy , a wejście gracza może być pomieszane z opisem pokoju błocie i przychodzących rozmów z innymi graczami , dzięki czemutekst na ekranie, trudne do rozszyfrowania . Darmowe klientów MUD są dostępne dla szerokiej gamy systemów operacyjnych , takich jak Windows, OS X , Unix i Linux .
Rise of Graphic MMORPG

modemy się stanie obsługiwać żądania transmisji danych RPG graficznych , te nowsze gry erozji bazy Gracz tekstowych gier . Pierwsze graficzne RPG na forum pojawił się w 1980 roku , z ” Habitat ” Lucasfilm Games ‚ debiutuje na Quantum Link, usługi online , który był poprzednikiem America Online za . Podczas ” Habitat ” została bardziejwzmocniona czatu niż środowisko rzeczywistej gry , w 1991 roku AOL zaoferował ” , ” Neverwinter Nights pełnoprawnym RPG grafiki, do swoich abonentów dodatkową opłatą za godzinę . W 1997 roku , Richard Garriott i Ralph Koster wprowadził ” Ultima Online ” multiplayer RPG oparta na Garriott udanej ” Ultima ” seria gier dla jednego gracza . ” Ultima Online ” opłata w wysokości miesięcznej opłaty za dostęp , a ponieważgra nie była wyłącznie dla danego usługodawcy internetowego, każdy gracz z dostępem do Internetu może grać . W 1998 r. , ” Ultima Online ” miał 100.000 abonentów. Imperium

Dodaj komentarz