Nadmorskie Gry Erozja

koncepcja erozją lub przemieszczania osadów przybrzeżnych , można wykazać gier edukacyjnych, mających prowokować myśli o tym, jakreaguje na środowisko naturalne siły zewnętrzne , takie jak roślinność i fal . Według Departamentu Texas A & M Oceanografii , erozja wybrzeża występuje naturalnie od fale sztormowe, działanie fal i przypływy i odpływy przypływy i jest potęgowane przez działania człowieka , takie jak budowa wałów przeciwpowodziowych i kanałów , aby zapobiegać powodziom i obsługuje ruch wody . Całościowe podejście erozją jest niezbędna, jeśli przyszłe pokolenia , aby zrozumieć , jak dbać o cennych ekosystemów przybrzeżnych . Tylko przejazdem

tylko przejazdem to gra z Sierra Watershed Partnerstwa Informacji na celu pokazanie roli roślinności w kontroli erozji . Gra toczy się w plenerze na zboczu . Uczestnicy dzielą się na dwie grupy: krople deszczu i roślinności . Długość liny lub przędzy jest ustanowiony do reprezentowania stoku wody ; zygzak wzory mogą być włączone do reprezentowania Rapids. Te krople odstania w górę strumienia iroślinność otacza go wzdłużnie . Roślinność nie może się poruszać, ale jego członkowie mogą obracać się i rozszerzyć swoje kończyny , aby oznaczyć krople deszczu . Raindrops iść szybko w dół stoku wzdłuż strumienia , biorąc najbardziej bezpośrednią drogą, ale gdy są one oznaczone przez roślinność muszą obracać się pięć razy wokół roślinnością i czołgać z powrotem do strumienia , aby wykazać, że roślinność spowalnia erozji . Kiedy spotykają kaskady , są one dopuszczone do salto lub rolki . Ta gra może być modyfikowany do nie roślinnością zboczu , aby pokazać , że erozja zachodzi szybciej . Aby pokazać, jak osadów ruchy , zanieczyszczenia punktowego wzdłuż strumienia i mają krople deszczu odebrać resztki , jakie napotykają na swojej drodze .
Matching

Poniżej zestawienie gra wprowadza na stronie Wielka Brytania internetowe Geografii . Zrób listę wyrazów lub grup wyrazów związanych z erozją. Lista może zawierać rzeczy takie jak ścieranie, korozję /działania hydraulicznego , ścieranie , destrukcyjnej vs konstruktywne fale i fal pobrania . Dostarczają definicji dla każdego z warunków . Skomponuj arkusze , wymieniając warunki z jednej strony i definicji nainne , jajecznicę . Podzielić na grupy , daj każdej grupie arkusz i ustawić limit czasu gry , który jest odpowiedni dla wielu kategoriach ustawieniu , około 30 sekund na każde pięciu kategoriach . Zobacz , które grupa może prawidłowo dopasować warunki do definicji w jak najkrótszym czasie
Fale

erozja wybrzeża obejmuje dwa ogólne typy fal : . Konstruktywne i destrukcyjne — nazywane zgodnie jaki sposób przyczynia się do erozji . Po gry , opracowany przez US Department of Energy Research Facility ARM Klimat , pomaga dzieciom zrozumieć, jak fale ponownego kształtwybrzeża . Podzielić na dwie grupy. Każda grupa potrzebuje duży , jasny, prostokątny pojemnik,zegar , dwa lub trzy domy monopolistyczne , piasek i woda .

Każda grupa powinna napełnić pojemnik z jednego cala wody . Dodaj piasek do jednego końca , dopóki nie wzrośnie powyżej linii wodnej , tworzy nachylenie i osiada . Nachylenie oznacza plażę. Stawiać domy na plaży . Wyznaczyć osobę do utrzymania czas i inną osobę do tworzenia fal . Ekspres fala delikatnie kołysze pojemnika iz powrotem, aby tworzyć fale , jedna grupa drobne fale i inne duże fale na 10 sekund . Dyskutować, co stało się z piasku i co może w końcu stać się dogodna domów .

Dodaj komentarz