Jak gra z Python

Python jestjęzykiem gier , który został zaprojektowany do różnych celów , z których jeden jest do tworzenia gier . Musisz pobrać program ze strony Python języka programowania Python . Moduł Pygame , która oferuje szeroki asortyment narzędzi programistycznych , które pomogą Ci stworzyć grę , musi być również pobrane. Przed rozpoczęciemPodstawowa znajomość programowania Python jest konieczne . Instrukcja
1

Pobierz IDE Pythona i języka programowania modułu Pygame od swoich stronach internetowych . Otwórz program instalacyjny języka programowania i uruchomić go . Zainstaluj go do domyślnego obszaru instalacji.
2

Otwórz ” IDE Pythona ” z menu Start . Wybierz przycisk „Plik” w górnym menu , a następnie wybierz opcję ” Nowe okno. ” Zapisz plik jako ” Ping.py. ” Typ ” , os import sys ” a następnie po spacji .
3

Typ ” import pygame ” a następnie po spacji , a następnie ” z pygame.locals importować . ” Naciśnij „Enter”, dwa razy , a następnie wpisz ” ekran = pygame.display.set_mode ( ( 640480 ) ) ” i uruchomićprogram do importu polecenia gry pygame i okno wyświetlacza gry .
4

Załóż gry obrazy znaków wpisując odmianę tego kodu . Wpisz ” CHARACTER_WIDTH = 20 ” stworzyć postać , która jest 20 pikseli szerokości . Wejścieprawdziwe nazwisko postaci zastąpienia „charakter . ” Naciśnij „Enter” , aby utworzyć nowy wiersz programowania . Stwórz wysokość wpisując samą linię kodowania zastępując „width ” na ” wysokości” i zmianę liczby odzwierciedlać inną wysokość .
5

Typ ” p1Character = pygame.Shape ( x, y , CHARACTER_WIDTH , CHARACTER_HEIGHT . ” Wymień ” Shape ” z kształtu, który chcesz korzystać z bazy danych pygame . Wymień ” X , Y ” z rzeczywistymi numerami współrzędnych , w którym chcesz , aby charakter pochodzą .
6

Stwórz swoją postać i kolor ekranu , wpisując ” CHARACTER_COLOR = pygame.color.Color (” kolor ” )” i ” SCREEN_COLOR = pygame.color.Color (” kolor ” ) . ” Zmień „kolor” w każdym nawiasie wskazuje kolor , którego chcesz użyć dla swojej postaci i ekranu.
7

przeciwników programu poprzez wpisanie ” enemySpeedX = 1″ i ” enemySpeedY = 1 ” . Wprowadź nazwę wroga zamiast słowa ” wroga ” w każdym miejscu, bez względu na prędkość i ustawić chcesz . Tworzenie kształtu wpisując ” ENEMY_COLOR = pygame.color.Color ( ” kolor ” ) , a następnie ” wróg = pygame.Shape ( x, y , szerokość, wysokość ) . ” Zmianastosownych słowa do wejścia własne wartości.
8

Stwórz świat gry przy użyciu tych samych metod programowania rysować kształty, takie jak drogi, prostokątów i innych barier .
9

Dodaj do wykrywania kolizji każdego z obiektów , w tym wyniki kolizji . Na przykład zaprogramować śmierć znaków po zderzeniu z wrogiem . Typ ” jeśli enemy.collidetect ( znak) : . Zniszczyć charakter ”
10

programie wykrywania kolizji pomiędzy swoim charakterem i granice i swoich wrogów i granic , wpisując ” jeśli character.colliderect ( granica ) : characterSpeedY = characterSpeedY * 0 „. zapobiega swoją postać z przejściem przez granicę . Powtórzyć ten proces z wrogiem .
11

Stwórz ruch dla swojej postaci przez zaprogramowanie wejście , np. ” jeśli strzałka w lewo wciśnięty characterSpeedX = 2 . ” To będzie przenieść swoją postać z prawej w szybkość dwóch pikseli na sekundę. Programreszta klawiszy strzałek w ten sam sposób .
12

kontynuować wprowadzanie informacji , aż skończysz z programem . Wpisz ” pygame.display.flip ( ) ” na początku programu do rysowania grafiki do gry. Naciśnij ” F5 ” , aby uruchomić grę .
13

Graj znaleźć żadnych wad , takich jak wrogowie nie niszcząc znak lub przejazdu przez granice . Naprawić błędy kodowania i odtworzyć grę , dopóki nie działa poprawnie . Imperium

Dodaj komentarz