Zrozumienie tekstury dla projektowania gier

Tekstury sąistotnym elementem tworzenia gry 3D . Działają one w skórę każdego obiektu w świecie 3D . Tekstury dają efekt głębi , tworząc realistyczne dane z modelu małej złożoności . Pozwala to modele , które mają mieć w czasie rzeczywistym , a gra grywalna , nie czekając na załadowanie grafiki . Jak Tekstury Praca

obraz tekstury jeststosowana do modelu 3D . Tekstury owinąć wokół obrazu drogę wzorzyste zasłony tkaniny nad obiektem w świecie rzeczywistym . Dla prostych obiektów ,algorytm może wystawać tekstury na modelu , automatycznie zniekształcania obrazu w stosownych przypadkach . W przypadku bardziej złożonych obiektów ,osoba musi dostarczyć wzór wierzchołków , jak również wykonane na zamówienie tekstury.
I Ograniczenia Textures

Bad teksturowanie prowadzi do nierealnych grafiki. Często błędy amatorów czynią to do tekstury , że wygląda zbyt charakterystyczny, a następnie powtórzyć je regularnie . Stwarza pozory , a nie wzór jednym płynnym , naturalne tekstury . Ponadto , podczas gdytekstura może symulować źródła światła , dodatkowe źródła światła , jeżeli występują , cienie w końcowej scenie będzie wyglądać niespójne. Imperium Tekstury Pieczenie
< p> pieczenia Tekstura jestsposób zapisywania wielu faktur lub efektów na jednej strukturze, która jest następnie nakładana na prostym modelu , aby nadać jej wygląd bardziej złożonego rysunku , z mniejszą ilością środków. Na przykład ,realistyczny model człowieka jest złożona i zakrzywiona , z wieloma więcej wierzchołków i wielokątów niż jest to możliwe do renderowania w czasie rzeczywistym na gry wideo . Zamiast tego, można zrobić dwa oczka do modelu : jeden złożony model dla tekstury pieczenia i jednym prostszym modelu do wykorzystania w grze. Tekstury na złożony model jak realistyczny ludzi: ze złożonych rysów twarzy oraz kości policzkowe , oczy i włosy z własnych tekstur i stosować źródła światła otoczenia , aby uzyskać realistyczne cieniowanie . Następnie tekstury piec ten obraz i zastosować obraz wynikowy na prostszy model.
Zbiory Tekstury jako tła

wiele sztuczek do tworzenia tła wyglądają bardziej naturalnie . Pierwszy jest wyeliminowanie szwów między teksturami . Szwy występuje, gdyna lewo od bloku tekstury nie całkowicie przejście do prawej. Umieścić wiele wystąpień tekstury obok siebie i zobaczyć, czy można zobaczyć miejsca, gdzie kończy się jeden , azaczyna drugi . Ponadto , warstwa kilka tekstur na jeden na drugim , różne rozmiary i odstępy , aby uzyskać bardziej naturalny wygląd losowo – wzór . Imperium

Dodaj komentarz