Jak odzyskać F6 holenderskiego Obrony

Wiele gier szachy zacząć Biały ruchu królowej pionek na d4 . Czarny garnitur często następuje poprzezsymetryczny ruch, pion na d5 . Jednakże istnieje szereg otworów obronnych dla czerni , które odrywają się od symetrycznej gry. Jeden taki otwór jestobrona holenderski . To otwarcie było popularne na początku 20. wieku rosyjskich mistrzów . Jednakże, traci niektóre z jego popularności i nie są już wykorzystywane na poziomie zawodowym . Podstawowym problemem otwarciu obraca się wokół placu F6. Użyj kilka pomysłów taktycznych , aby odzyskać od tego potencjalnego problemu , umożliwiając Czarny użyć obrony holenderskiej powodzeniem . Instrukcja
1 Zawsze zidentyfikować problem kwadraty przed podjęciem ruchu.

Identyfikacja problemu i na plac kłopot kawałek . W przypadku obrony holenderskiej ,plac problemem jest F6 . Kawałek problemem jest Blacka rycerz na G8 . Jednym z najczęstszych kwadratów dla tego moll sztukę poruszania się jest F6 , co stawia czarnego rycerza na potężnej placówki . Jednakże, jeśli czarne przemieszcza się lub przemieściła e pionka albo E5 lub E6 , jestduże prawdopodobieństwo, że Biały przeniesie ciemny -squared gońca na g5 później , przypinanie Czarnego Rycerza do czarnego hetmana .
2

Opracowanie otwarcie Blacka wokół problematycznej f6 placu . Znającpotencjał problem jestprzypinanie Czarnego Rycerza do czarnego hetmana , czarne mogą przygotować odpowiednią obronę. Holenderski obrony zazwyczaj grał po Biały przesuwa d pionka do d4 . Po początkowym ciągu White’a z d4 , czarne odpowiada f5 . Przenoszenie f pionka do f5 zatrzymuje Biały uzyskanie większości pionek na d4 centralnych placów i E4 . Jednak przesunięcie pionka do F5 otwiera h5 -E8 przekątnej , narażając czarnego króla do potencjalnego kontroli . W tym momencie otwarcia ,rycerz może być bezpiecznie przenoszone do F6, Blacka e pionek jest nadal na 7. Pozycja .
3. Miej oko na wszystkich kawałkach dalekobieżnych np. biskupów, wież iKrólowa .

potencjalnego kołka oporowego White’a na placu f6. Często proste ruchy taktyczne są pominięte przez początkujących graczy, którzy nadmiernie komplikować pozycji. Przed opracowaniem czarnego skoczka do F6 , przenieść Blacka h pionek do h6 . Ten pionek ruch gońca białych zapobiega przesuwaniu się po G5 Rycerz Czarny pozycjonuje tam . Ten pionek ruch tworzy również plac ucieczki dla czarnego króla , który może być krytyczny , jeślikolega z powrotem pozycja jest na horyzoncie .
4 Spójrz na całym pokładzie, gdy określenia ruch , a nie tylko w centrum . < P > Oblicz ciężkości kołka . Istnieją dwa rodzaje kołków : względne i bezwzględne . Zbyt wielu początkujących graczy w panikę , gdymałoletni kawałek zostaje przypięty do królowej . To jestwzględne pin że służy jedynie spowolnić czarny dół . JeśliRycerz staje się przypięte do królowej , bo h6 nie może być odtwarzane , przesunąć królową . Ponieważkawałek robi Podpina jestciemno -squared Biskup , przesuwając hetmana na jasnym placu rozwiąże problem . Szpilki szpilki są bezwzględne , w którymutwór jest przypięte do króla . W przypadku bezwzględnego stykowegoKról musi być przeniesiony. Przesuwając kawałek zazwyczaj stanowi niedozwolony ruch , który stawia król w niebezpieczeństwie. Imperium

Dodaj komentarz