Jak grać w gry planszowej Ryzyko

Ryzyko to gra planszowa , w której każdy z graczy reprezentuje naród próbuje podbić świat . Jest turowa i rozgrywany jest o trzy do sześciu graczy . Oprócz standardowych zasad , istnieją liczne odmiany ( patrz odniesienia 1 ) ,niektóre znajczęściej jestzmiana na gry dwóch graczy , a tajnej misji ryzyka , w której gracze wygrywają poprzez osiągnięcie tajny cel . Instrukcja
1

Zrozumieć kawałki . Ryzyko obejmuje planszę z mapą świata podzieloną na prowincje , a także trzech typów jednostek wojskowych : piechoty ( zazwyczajczłowiek z karabinem ) , kawalerii ( zazwyczajkonia ) , i artylerii (zwyklearmaty ) . Kształty elementów może zmieniać się w zależności od wersji gry, ale zasady będątakie same. Poszczególne kawałki można swobodnie wymieniać się ze sobą w każdej chwili , zgodnie z następującym kursie:

1 Piechota = 1 „armia”
1 Kalwarii = 5 ” armii ”
1 Artylerii = 10 ” armie ” (patrz odniesienia 2 )

innych głównych kawałek w standardowej grze jestkarta RYZYKO . Karty ryzyka uzyskuje się poprzez podbój terytoriów , i mogą być przedmiotem obrotu w zestawy do dodatkowych wojsk .
2

Wybierz terytoria . Na początku gry każdy gracz otrzymuje szereg armii wyjściowych w zależności od liczby graczy: .

Trzech graczy , 35 armii każdy
dla czterech graczy , 30 armii każdego
Dla pięciu graczy , 25 armie każdy.
Do sześciu graczy , 20 armii każdy. ( patrz odnośnik 2 ) istnieje

Odmiany , w których jest to możliwe , aby bawić się z dwóch graczy , ale standardowe przepisy wymagają co najmniej trzy .

Każdy gracz rzuca jedną kostką , zrolki będzie najwyższa pierwszy . Na zmianę , każda osoba ustanawia jedną armię na terytorium okupowanej przez nich wybranym . Odbywa się to do czasu , osiągając za każdym terytorium .
3

rozłóż armie zaczynające . Gdy wszystkie terytoria zostały twierdził , gracze mogą rozpowszechniać swoje pozostałe armie zaczynające się ich terytorium jednego na raz . Mogą umieścić jak najwięcej lub kilka armii na danym terytorium , jak im się podoba , tak długo, jak co najmniej jeden armia pozostaje w terytorium .
4

Award początku tury armii. Na początku swojej tury (w tym w pierwszej turze ) ,gracz zlicza liczbę terytoriów że okupuje i dzieli przez trzy, upuszczając żadnej frakcji ( więc jeśligracz ma 9, 10 lub 11 terytoriów ,wynikiem jest 3 ) . Jest toliczba dodatkowych wojsk otrzyma na tej kolei . Armie te mogą być umieszczone bezpośrednio w każdym obszarzegracz posiada. Jest jeden wyjątek od tej zasady :gracz zawsze otrzyma przynajmniej trzy armie , nawet jeśli ma tylko jeden obszar
5

gotówki w karty . . Jeśligracz ma pełny zestaw trzech kart ryzyka w ręku , może wymienić je w dodatkowych wojsk teraz . Jeśli ma pięć lub więcej kart , musi obrócić je na początku jej obrotu. Istnieją dwa sposoby , aby zbudować jeden pełny zestaw : każdy o piechocie , Kalwarii, i karta artylerii , lubzestaw trzech identycznych kart . Na przykład, trzy karty piechoty . Liczba armii zależy od tego, ile zestawów zostały już w obrocie , a następujące następujący wzór : .

1. set otrzymuje 4 armie
2. set otrzymuje 6 armie
3. set odbiera . 8 armie .
4. set otrzymuje 10 armii .
5th zestaw otrzymuje 12 armii .
6th zestaw otrzymuje 15 armii . (patrz odniesienia 1 )

Każdy dodatkowy zestaw powyżej sześciu otrzymuje pięć dodatkowych wojsk . Na przykład ,siódmy zestaw otrzymuje 20 .
6

atak . Gracze mogą uruchomić jak najwięcej ataków , jak im się podoba w ich obrotów i może atakować tylko tereny przylegające do ich własnych. Atakujący może wybrać się toczyć od jednego do trzech kości , iobrońca toczyć jedną lub dwie . Die najwyższej atakującego jest w porównaniu do matrycy najwyższej obrońcy , a następnie umiera następnego Najwyższe atakującego umrzeć przyszłorocznego Najwyższe obrońcy. Dodatkowa matryca jest ignorowana ( na przykład, jeśliatakujący rzuca trzy iobrońca rzuca dwa,atakujący ignoruje jego najniższe kostką ) . Gracz nie może toczyć więcej kości niż ma armie terytorium .

Jeśliatakujący wygrywa na obu kostkach , wtedyobrońca traci dwie armie . Jeśli obrońca wygrywa na obu kostkach , atakujący traci dwie armie . Jeśliatakujący i obrońca każdy wygrać na jednej matrycy , a następnie każdy z nich straci armię .

Atakujący może przestać po każdej rundzie . W przeciwnym razie ,gdy walka jest ponad wszystkie wojska obrońcy zostały utracone . Obrońcy nie można ” wycofać ” w środku bitwy , a atakujący musi mieć co najmniej dwie armie do ataku na terytorium innego z tego obszaru , i są one zakazane od opuszczania terytorium pusty .
7

wzmocnić pozycję . Gracz może zakończyć swoją kolej przez wzmacnianie jej pozycji . Robi to poprzez przesunięcie wojsk z jednego terytorium , że kontroluje ona do innego terytorium steruje . Może to zrobić tylko raz na swoją kolej , i to natychmiast kończy swoją turę .
8

Odbierz kartę ryzyka. Jeśli zawodnik pomyślnie wykonane przynajmniej jedno województwo z innym graczem , a potem otrzymuje jedną kartę ryzyka. Gracz nie może otrzymać więcej niż jedną kartę RYZYKA na kolei , nie ma znaczenia ile terytoria bierze .
9

Idź do następnego gracza . Następny gracz rozpoczyna swoją turę wracając do kroku 3 . Imperium

Dodaj komentarz